Opinió

L'oportunitat del futbol femení

La possibilitat que el Barça treballi per tenir una franquícia als EUA seria un gran atractiu

El vicepresident de màrqueting i comunicació del FC Barcelona, el vigatà Manel Arroyo, va visitar la Universitat de Vic fa uns dies per conversar amb els futurs publicistes i relacions públiques. Una magnífica conferència per detallar algunes de les oportunitats que ofereix l'esport professional. Per una banda, qui també és director general de Dorna va posar de manifest la capacitat innovadora que té el motociclisme en el sector audiovisual (nous punts de vista, càmeres subjectives...). Amb relació a l'activitat que Arroyo porta a terme al club, aquest no es va arraulir a l'hora d'afirmar que el Barça seria el quart país del món tenint en compte l'audiència a les xarxes socials, amb 284 milions de seguidors.

Una audiència que, indirectament, es monetitza amb les grans oportunitats que obre per aconseguir nous patrocinadors i, per tant, nous mercats. De fet, aquí el FC Barcelona ja fa temps que té entre cella i cella tenir oficines arreu del món: a Hong Kong, la seu central a Barcelona i Nova York. Però, a Manhattan se'ls gira feina: el Barça ha professionalitzat el futbol femení i té ganes de tenir una franquícia a la National Women's Soccer League (NWSL). Als Estats Units, el futbol femení representa un gran mercat, a la vegada que aquesta lliga té ganes de buscar maneres de fidelitzar les jugadores i evitar que els seus referents marxin a Europa: Alex Morgan, Crystal Dunn, Carli Lloyd i Heather O'Reilly han travessat l'Atlàntic i juguen a França (Olympique de Lió) i a Anglaterra (Chelsea, Manchester City i Arsenal, respectivament). Un magnífic i recent reportatge de Hannah Withiam al New York Post parlava de la cara i la creu d'aquest esport al nou món: mentre que els Estats Units tenen la selecció nacional més guardonada, comencen a tenir èxode de superstars que cerquen la fama al vell continent.

La possibilitat que el FC Barcelona treballi per tenir una franquícia als Estats Units seria un atractiu més per als aficionats i les esportistes. Sobretot, per la presència d'una marca consolidada internacionalment en el negoci del futbol contemporani, que genera una notorietat sense precedents allà on va i és una plataforma de promoció publicitària per a qualsevol esportista professional que la llueix. A Catalunya, l'entitat ha fet un pas més que necessari professionalitzant el seu equip femení; ara pot fer una contribució imprescindible a la globalització d'aquesta disciplina invertint en un mercat amb un alt potencial de creixement a l'altra banda de l'Atlàntic.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)