Opinió

OPINIÓ

JOSEP CASANOVAS

Fer entrar el clau per la cabota

Va ser patètic veure Heikki Kovalainen baixar del seu Lotus en flames en la recta principal del circuit Marina Bay i que ningú s'acostava a intervenir-hi. Va ser el pilot finlandès qui va anar a la recerca d'un extintor i va apagar un incendi que a cada segon agafava més dimensió. Això en un circuit que des de fa tres anys es gasta una milionada en il·luminació artificial per satisfer les condicions, cada vegada més sofisticades, que Bernie Ecclestone exigeix pel seu espectacle. Però què hauria succeït si l'episodi s'hagués produït en un dels circuits històrics que tant agraden a pilots i públic –se m'acut el d'Spa-Francorchamps–, on Ecclestone no té els beneficis que s'embutxaca en països sense cap tradició en la F-1? La resposta és de bon imaginar. Una ampolla de vidre en la pista en plena cursa a València, l'incendi d'un cotxe a Singapur... Aquesta és la imatge que ha de donar la pretesament perfecta i impol·luta F-1? I què pensar del Gran Premi de Corea, previst pel 24 d'octubre? La FIA havia d'inspeccionar el circuit dimarts passat i veient el retard en les obres ho va ajornar fins a aquest dimecres. Ahir, però, es va saber que no es farà fins després del Gran Premi del Japó, quan només faltaran dues setmanes. Intueixo que els interessos d'Ecclestone per portar la F-1 a Corea garanteixen la cursa. Però d'això és el que se'n diu fer entrar el clau per la cabota.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Has superat el límit de 5 articles gratuïts d'aquest mes

No sóc subscriptor

Tarifa digital d’El Punt Avui i L’Esportiu

Per
només
48

per un any

Ja sóc subscriptor

Per gaudir dels avantatges has d'activar la teva subscripció facilitant-nos el número de contracte i el NIF o DNI de la subscripció.

Activa la subscripció