Opinió

Barça, la marca perfecta

Tot el que no sigui aconseguir el millor contracte de patrocini que cap club del món hagi signat serà decebedor

El general kurd Sirwan Barzani combat amb els peixmergues contra Estat Islàmic. A ell, “veure algun partit del Barça per satèl·lit” el reconforta i l'ajuda (i si va veure el de dissabte segur que va celebrar la victòria importantíssima –fonamentada en quinze minuts excel·lents, els últims de la primera part– que ens deixa la lliga molt ben enfocada; preocupa, però, que el desgast acumulat i agreujat per la copa no ens passi factura en el duel crucial contra l'Arsenal, que s'ha de guanyar sí o sí). En un perfil completament diferent, Bill Gates també reconeix el nostre encant. “El Barça creu en les causes socials”, destaca el fundador de Microsoft.

No hi ha cap ciutat al món on no es vegi gent vestida amb els colors blaugrana, però que en els reportatges de les calamitats que castiguen Gaza, Somàlia, Kenya, l'Iraq... hi apareguin nens que han oblidat, o que ni tan sols han arribat a aprendre mai, el significat de la paraula felicitat vestidets amb samarretes del Barça és una imatge que impacta. Tenim més seguidors que ningú en les xarxes socials i a Dubai, en els Globe Soccer Awards 2015, vam ser premiats com el club que genera més expectació entre els mitjans de comunicació de tot el món.

Aquest Barça és considerat el millor equip de la història. Hem guanyat 21 títols oficials des del 2009, un registre sense precedents. Som els campions del món i d'Europa. Hem aconseguit teixir un joc sublim capaç d'elevar el futbol a una dimensió superior. El nostre model s'ensenya a la Masia, l'acadèmia de futbolistes més prestigiosa del planeta i, paral·lelament, les grans figures del moment anhelen poder jugar amb nosaltres algun dia. “Els veia a la televisió i ara són ells qui em fan passades de gol”, reconeixia Luis Suárez a la Cadena Ser (com la passada d'Alves contra l'Atlético i que ell, en una acció de killer implacable, va convertir en el segon gol, molt semblant al que va endinyar a la penya dels germans Padrós l'any passat i en la mateixa porteria).

Leo Messi, el millor de tots els temps, vesteix la nostra samarreta i qui molts veuen com el seu successor en el tron, Neymar, també. El nostre equip està format per grans campions, uns autèntics “guerrers de la victòria”. I tot això és possible mantenint la nostra essència: una llegenda del futbol britànic com Kevin Keegan reconeix que el que més admira del Barça “és que el club sigui dels seus socis”. El Barça és un valor universal.

Com si Julieta fes de Romeu

Em sorprèn que els nostres emissaris hagin viatjat a Qatar per fer-nos estimar. És com imaginar Julieta al jardí i el xicot dels Montagú sorprès a la seva estança. I que fos ella, i no ell, qui en la primera escena del segon acte digués allò de: “No sóc pilot, però si tu visquessis lluny, a la riba del mar més remot, per tu m'arriscaria a fer el viatge” (Romeu i Julieta, W. Shakespeare). No quadra. Són ells, els qatarians, els qui haurien de venir aquí a fer cua.

Desconec com acabarà la història del patrocini de la samarreta del Barça. Entenc que es tracta de negociacions complexes, segurament viciades, en un context general complicat i bla, bla, bla; però tot el que no sigui aconseguir el millor contracte que mai hagi signat cap club del món (amb Qatar Airways, amb Nike o amb qui sigui) tindrà un agre i decebedor gust de poc. El Barça, avui, és la marca perfecta.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)