Barça

Palanques, permís concedit

Els compromissaris aproven que el Barça pugui vendre fins a un 49,9% de BLM i cedir fins a un 25% dels drets televisius per reactivar la malmesa economia del club

L’entitat blaugrana aspira a obtenir ara 600 milions amb les dues operacions

Joan Laporta ja té permís per activar les palanques. Li van concedir ahir els socis compromissaris en l’assemblea extraordinària telemàtica que va tenir lloc a l’Auditori 1899. El Barça, doncs, té l’opció, i la portarà a terme, de vendre fins a un 49,9% de Barça Licensing & Merchandising (BLM) i de cedir fins a un 25% dels drets televisius, les dues operacions per les quals el club va demanar autorització. “La combinació de totes dues saneja el club econòmicament, abans del previst”, va resumir el president blaugrana, que, si recentment havia comparat la situació del Barça amb la d’un malalt terminal que havia de sortir de l’UCI, per parlar del llegat de Josep Maria Bartomeu, ahir va fer el símil amb un fórmula 1. “Ens vam trobar un cotxe sense benzina i amb el motor travat. Vam aconseguir engegar-lo, però no rodava. Amb les palanques, el passarem a boxs per fer una posada a punt i el situarem a la graella de sortida, preparat per guanyar”, va manifestar el president, que va justificar aquestes vendes d’actius, perquè el club sigui “propietat dels socis i sòcies” i per rellançar-ne “ la situació econòmica i esportiva”. Amb les dues accions, de les quals no es van donar detalls en profunditat per confidencialitat, l’entitat culer aspira ara a aconseguir un mínim d’uns 600 milions d’euros.

La venda de BLM

L’assemblea, telemàtica però amb presència física a l’auditori de la junta directiva blaugrana, senadors, comissions estatutàries, síndic del club i els expresidents Joan Gaspart i Enric Reyna, va obrir foc amb el punt referent a la venda de fins a un 49,9% de BLM, una empresa propietat de l’entitat culer en la seva totalitat, creada el 2018 i que s’encarrega d’explotar la comercialització de productes del club (botigues físiques, vendes a tercers, venda en línia i productes sota llicència).

Va ser Juli Guiu, el vicepresident de l’àrea de màrqueting, l’encarregat d’explicar què pretén aconseguir el club amb la venda d’una part de la societat, que, en els últims temps, ha vist com han baixat els guanys, sobretot a causa de la pandèmia, que va provocar el tancament de l’estadi, i també amb la sortida de Leo Messi, dos factors clau pel que fa a la venda de marxandatge. De fet, en l’últim any 2021 va ingressar 22 milions d’euros, mentre que l’any anterior, el 2020, n’havia ingressat 55. La previsió en aquest 2022 és que es torni a acostar a aquells nivells, 56 milions d’euros, i Guiu va asseverar que és “un negoci en recuperació” i que l’objectiu de la venda d’aquesta part de la societat és “agafar un partner per fer-la créixer”. “Ens hem d’obrir al món i, al costat dels que en saben, créixer i tenir presència en altres mercats”, va insistir el dirigent. “Ens donarà vitamines per córrer més”, va explicar també Laporta sobre aquesta operació, de la qual va indicar que inclourà clàusules de recompra per al futur i que no està previst que inclogui tot el contracte amb Nike. També el vicepresident econòmic, Eduard Romeu, va dir-hi la seva; “Encara que el Barça no estigués en una situació delicada, el més intel·ligent seria fer aquesta operació”, va dir. “Què volem tenir? El 100% d’una empresa que val 10? O el 51,1% d’una empresa que val 1.000? Jo ho tinc claríssim”, va completar. El club vol guanyar amb la venda entre 200 i 300 milions d’euros. L’autorització, després de les preguntes dels socis efectuades via formulari, presencialment i per videoconferència, es va resoldre amb 568 vots a favor, 65 en contra i 13 en blanc.

Els drets televisius

Després va ser el torn del punt que afecta la cessió d’un 25% dels drets televisius. Aquest és un dels temes que més polseguera ha aixecat, arran de l’estira-i-arronsa amb LaLiga, amb l’acord amb CVC en l’horitzó, que proporcionava al club blaugrana 270 milions d’euros a canvi d’un 10% dels futurs ingressos per drets televisius els pròxims 50 anys. “Necessitem tenir activa aquesta palanca per tenir un instrument contra aquesta obsessió que tenen perquè anem a fer una operació cara, a un termini de mig segle i que no ens convé fer”, va explicar Laporta, que sempre ha refusat aquest projecte de l’ens presidit per Javier Tebas perquè considera que hipoteca els ingressos a futur del club.

Eduard Romeu va ser l’encarregat d’exposar aquesta operació, de la qual va indicar que el 30 de juny estarà tancada. “Cedirem un màxim d’un 25% dels drets. De cada 10%, com a mínim obtindrem 200 milions d’euros. I com a màxim serà a 25 anys”, va expressar el vicepresident econòmic, que va indicar també que han estudiat que “l’operació no perjudiqui els ingressos futurs”. “Això no pot ser menjar per avui i gana per demà”, va reblar Romeu. En aquest sentit, Laporta va revelar que van tenir sobre la taula una oferta d’un bilió d’euros pel 100% dels drets i a 10 anys, però que la van refusar perquè “malmetria el compte de resultats”. La palanca, que permetrà tenir fair-play i moure’s en el mercat es va aprovar amb 494 vots a favor, 62 en contra i 13 en blanc.

Ens vam trobar un cotxe sense benzina i amb el motor travat. Ara el posarem a la graella de sortida, preparat per guanyar
La combinació de les dues palanques saneja el club econòmicament abans del previst
Joan Laporta
President del barça
Encara que el Barça no estigués en aquesta situació tan delicada, igualment el més intel·ligent seria fer l’operació de BLM
Cedirem un màxim d’un 25% dels drets televisius. De cada 10% obtindrem 200 milions d’euros
Eduard Romeu
VICEPRESIDENT ESPORTIU del BARÇA
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)