opinió
Un títol que mereix un respecte enorme
Col·lectivament hi ha dos aspectes que són fonamentals en una final: el rebot i les pilotes perdudes. El Barça va acabar amb 15 rebots d'atac, 7 pilotes perdudes i 19 assistències. Aquestes xifres són, per a una final, xifres d'equip guanyador.
El València havia guanyat contra l'Estudiantes i el Gran Canària, però no arribava al partit amb el ritme i el joc que tenia fa un mes enrere. I, naturalment, al davant hi havia un equip amb molta qualitat i sobretot amb gran experiència. El Barça era favorit abans de la final, i ho va demostrar. Els dos partits contra el Madrid i el Caja Laboral, contra l'equip que jugava el millor bàsquet de la lliga i contra un equip amfitrió que acumulava moltes victòries en les darreres setmanes, van donar al Barça una confiança addicional i un ritme competitiu que el València no podia igualar.
Per mi, va ser molt important que el Barça fos capaç de jugar com un equip quan sabia que Navarro no podria jugar al seu límit. Especialment, Oleson li ha donat una qualitat que necessitava per la condició física actual de Navarro. Oleson va estar fonamental en la final: en defensa i en atac. En les finals els triples costen d'anotar, però hi ha moments en que són molt importants. I Oleson en va anotar dos de claus. Pete Mickeal, una altra vegada, va ensenyar-nos la seva experiència en aquests partits i Erazem Lorbek, en moments decisius, va anotar sempre. El Barça tenia més jugadors amb un bon ritme, i això va ser determinant.
Ara que Navarro té problemes físics, Marcelinho és un jugador molt important per al Barça perquè té molt de bàsquet a les mans. En tots els partits de la copa ha tingut minuts decisius. Vull destacar també Víctor Sada. Que defensa i treballa, ja ho sabem. Ara bé, és un tipus de jugador que tot entrenador necessita per tenir èxit i que és determinant perquè en les finals és difícil que prengui males decisions. Tant ell com Marcelinho van jugar ahir al nivell que el Barça necessita per guanyar aquest tipus de partits.
La copa que ha fet el Barça mereix un respecte enorme. L'ha guanyat derrotant el Madrid i el Caja Laboral a casa seva. Mentalment, no pot ser un títol de copa com qualsevol altre.