La caiguda de més impacte
Contundent. La Ponferradina és el primer equip que supera el Girona per tres gols en tota la lliga. El conjunt gironí té ara 9 punts més que el setè, ara el Saragossa
El Girona tenia l'oportunitat d'obrir un forat gairebé insalvable respecte a la Ponferradina, ja que arribava a El Toralín amb 12 punts més. Al final, però, en va sortir amb una derrota inapel·lable, que el deixa amb nou punts de marge respecte al setè. De fet, el primer equip que hi ha per sota de la zona de play-off d'ascens ja no és el conjunt d'El Bierzo, que ahir va atrapar el Saragossa i el va superar per diferència de gols. Els gironins tenen nou punts més que la Ponferradina i el Saragossa. I malgrat que la caiguda a El Toralín va ser majúscula, el negoci encara hauria estat pitjor per als gironins si haguessin rebut el quart gol. Amb el 3-0, el goal average queda anivellat, i el següent criteri que es mira és molt favorable als de Pablo Machín. És la diferència entre els gols marcats i els encaixats, que és de +14 per al Girona i de +5 per als gironins. També és molt inferior la del Saragossa (+3), malgrat que els aragonesos encara han de visitar Montilivi i van guanyar el partit de la primera volta (2-1).
El 3-0 d'ahir és la derrota més contundent que ha encaixa el Girona en tota la temporada. De fet, només un altre equip havia aconseguit batre tres vegades en un mateix partit Isaac Becerra. Va ser el Betis, que va mostrar molta efectivitat en el duel de la primera volta a Montilivi (1-3). Els gironins van enllaçar la segona derrota a camp contrari (havien perdut 2-1 al camp del Betis), després d'haver aconseguit encadenar quatre triomfs llunys de casa.