Motociclisme

ETG Racing, equip satèl·lit de Kawasaki en el mundial

Motociclisme. Xavi Pinsach disputarà els campionats del món i d’Espanya de Stock 1.000 i tornarà a ser el referent de l’equip gironí, que també alinearà dues SS300 i dues Moto4

L’equip ETG Racing continuarà present aquest any 2018 en el campionat del món de superbikes amb tres Kawasaki, una Stock 1.000 per a Xavi Pinsach i dues Supersport 300 en mans del francès Josep Foray i el gallec Borja Sánchez. A més, disputarà el campionat d’Espanya de motociclisme amb Pinsach i amb dues Moto4, en mans de l’andalús Roberto Tinoco i el navarrès Mario Mayor. Amb tot, la novetat més transcendent és l’acord assolit amb Kawasaki pel qual la formació gironina passa a ser un dels equips satèl·lit de Kawasaki, amb tots els beneficis que se’n deriven a l’hora d’aconseguir material oficial i pagar-lo a preu preferent, pràcticament de cost.

Pinsach, amb ambicions

Pinsach repetirà campionat –vuit curses a Europa, entre el 15 d’abril i el 30 de setembre– havent pagat ja el 2017 el peatge del pilot debutant –descobria pràcticament tots els circuits– i de l’equip debutant, ja que ETG Racing es va embarcar en aquesta aventura amb més valentia que experiència. Amb un any d’experiència de tots plegats, material oficial i més disponibilitat de recanvis, estar en els punts hauria de ser habitual en el mundial, i en el campionat d’Espanya hauria de ser el pilot a batre.

Operacions de futur

En el mundial, el gallec de 17 anys Borja Sánchez (6è en SS300 l’any passat) hauria d’estar entre els favorits. A més, Dorna ha adjudicat a ETG Racing una segona plaça en aquesta categoria, que serà per a Joseph Foray, un francès de 19 anys que, excepte al 2016 (12è en l’European Junior Cup) sempre ha competit a França.

Pensant en el futur, ETG Racing tindrà dues Moto4 en el campionat d’Espanya. Seran del constructor Corse Factory, de Vegas de Genil (Granada), que també aporta un pilot, l’andalús Roberto García Tinoco (Alcalá de Guadaira, 11 anys), subcampió de Moto4 l’any passat (una victòria i cinc podis). El 2016 Corse Factory ja va guanyar el títol de la categoria amb José Antonio Rueda. L’altre pilot serà Mario Mayor (Tudela, 11 anys), 12è en l’estatal de 85 cc el 2017.

2
punts
va sumar Xavi Pinsach en el seu debut en el mundial de Stock 1.000 del 2017.

Acord per introduir les minimotos Ohvale

ETG també té un altre front obert, encara més enfocat a la promoció. Està ultimant un acord amb la Federació Catalana de Motociclisme per introduir les minimotos Ohvale GP-0, de construcció italiana, en el campionat de Catalunya, inicialment com una challenge a dins de mateix campionat, però amb la idea que es converteixi en el futur en un campionat monomarca. Les minimotos estan reservades a nens entre set i deu anys. La Ohvale GP-0 va ser mostrada al públic en l’entrega de premis 2017 de la federació. De moment, ja ha estat homologada i pot competir aquest any. La intenció d’ETG Racing és fer-se càrrec de la gestió tècnica del campionat a mitjà termini, un fet que també li reportaria avantatges de cares al seguiment dels joves talents que puguin entrar en l’equip de competició.

Més beques per al curs de mecànica de competició

L’Escola Tècnica Girona ha aconseguit incrementar la dotació de les beques destinades a pagar part dels cursos de mecànica de competició i dels quals –professors i alumnat– es nodreix l’equip de competició. Concretant, la quantitat destinada a beques superarà clarament els 40.000 euros i se’n podran beneficiar 20 estudiantes enlloc dels 15 anteriors. Aquesta beca permet que el preu mensual dels estudis passi d’uns 600 euros a 385, i l’ajut es manté durant tots els cursos. Aquestes beques provenen de les aportacions de diverses empreses col·laboradores i de la Diputació de Girona. També se’n beneficia l’equip de competició.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.