Duels antagònics
Hamilton supera Vettel a la pista amb una maniobra d’antologia i tot seguit Bottas li cedeix el lloc i la victòria en el GP de Rússia
El pilot anglès ja té 50 punts d’avantatge sobre l’alemany, tercer ahir
Lewis Hamilton va haver de fer dos avançaments antagònics a Sotxi per guanyar el GP de Rússia i posar la directa cap al títol. L’un va ser d’antologia, quan va superar el seu rival Sebastian Vettel dues voltes després d’haver perdut el lloc en l’aturada a boxs; l’altre va ser un regal del seu company Valtteri Bottas, que va obeir les instruccions del box i va sacrificar la seva primera victòria del curs per tal d’engreixar encara més l’avantatge de Hamilton en la general.
El pilot anglès va sumar ahir la vuitena victòria en setze curses i la tercera seguida. Amb Vettel només tercer, lidera la general amb 50 punts de marge quan només queden cinc curses. Si Vettel les guanyés totes i Lewis fes cinc tercers, empatarien en la taula i l’alemany seria campió amb 10 victòries per 8 de l’anglès. Una possibilitat certament utòpica.
Doblet agredolç
El doblet de Mercedes va ser tot just el tercer del curs, però va tenir un gust agredolç. Bottas havia fet la posició preferent, havia mantingut el primer lloc en la sortida i estava gestionant el ritme mentre Max Verstappen liderava temporalment la cursa amb una estratègia alternativa. El finlandès anava pel camí de tancar un gran cap de setmana amb el primer triomf del curs. Però en l’equador de la cursa va arribar per ràdio l’avís fatal: “Has de deixar passar Lewis al tretzè revolt.”
Nou voltes abans, el pilot anglès havia compensat l’error tàctic del seu box amb un gran avançament sobre Vettel. El pilot de Ferrari havia desbancat el de Mercedes aturant-se una volta abans per fer l’únic canvi de rodes de la cursa, però en menys de dos girs Hamilton va recuperar la posició. El W09 va encalçar l’SF71H en la llarguíssima recta de meta, però Vettel va repel·lir l’atac amb un moviment defensiu de bloqueig en la frenada. Els comissaris ho van investigar, però no hi va haver sanció, per bé que –segons Lewis– el Ferrari es va moure dos cops quan només es permet un moviment. Allò va esperonar Hamilton i tot seguit es va emparellar amb Vettel per fora en el tercer revolt i el va superar en el quart.
El problema era que Hamilton havia hagut de tibar massa amb les rodes noves per superar Vettel, la qual cosa va provocar l’aparició de butllofes en les seves cobertes. Aquesta va ser l’excusa amb què Mercedes va justificar el sacrifici de Bottas, altrament el líder del mundial hauria pogut quedar a mercè de Vettel en les últimes voltes. “El pilot més fort no ha guanyat avui”, va lamentar el patró de Mercedes, Toto Wolff, sense acabar d’entendre que l’equip hagués de refrenar l’eufòria després d’una actuació rodona.
Val a dir que, mentre s’esdevenia tot això, el líder era Verstappen. El de Red Bull havia arrencat el penúltim amb les rodes més dures, i en la vuitena volta ja s’havia col·locat cinquè després d’avançar un altre heroi del dia, Charles Leclerc, setè al final. Quan els Mercedes i els Ferrari es van haver aturat, Max va liderar la prova fins que va fer l’aturada quan només faltaven deu voltes. L’holandès va caure al cinquè lloc, al davant del seu company Daniel Ricciardo i Leclerc, i ja no es va moure d’allà. Hamilton havia intentat superar Verstappen abans no s’aturés, però Max no es va deixar. Deslliurat per fi del tap del Red Bull, Lewis va fer la seva millor volta (1:35. 916), però rere seu Valtteri va fer 1:35.861 per establir el nou rècord oficial de Sotxi i deixar ben clar qui era el guanyador moral.
LA DADA
PROTAGONISTES
1r | Lewis Hamilton (Mercedes) | 1h27:25.181 |
2n | Valtteri Bottas (Mercedes) | a 2.545 |
3r | Sebastian Vettel (Ferrari) | a 7.487 |
4t | Kimi Räikkönen (Ferrari) | a 16.543 |
5è | Max Verstappen (Red-Bull-TAG) | a 31.016 |
6è | Daniel Ricciardo (Red-Bull-TAG) | a 1:20.451 |
7è | Charles Leclerc (Sauber-Ferrari) | a 1:38.390 |
8è | Kevin Magnussen (Haas-Ferrari) | a 1 volta |
9è | Esteban Ocon (Force India-Merc.) | a 1 volta |
10è | Sergio Pérez (Force India-Merc.) | a 1 volta |
11è | Romain Grosjean (Haas-Ferrari) | a 1 volta |
12è | Nico Hülkenberg (Renault) | a 1 volta |
13è | Marcus Ericsson (Sauber-Ferrari) | a 1 volta |
14è | Fernando Alonso (McLaren-Renault) | a 1 volta |
15è | Lance Stroll (Williams-Mercedes) | a 1 volta |
16è | Stoffel Vandoorne (McLaren-Ren.) | a 2 voltes |
17è | Carlos Sainz (Renault) | a 2 voltes |
18è | Serguei Sirotkin (Williams-Merc.) | a 2 voltes |
ret. | Pierre Gasly (Toro Rosso-Honda) | 4 voltes |
ret. | Brendon Hartley (Toro Rosso-Honda) | 4 voltes |
LÍDERS SUCCESSIUS |
Bottas v. 1 a 11, Hamilton 12 a 14, Räikkönen 15 a 18, Verstappen 19 a 42, Hamilton 43 a 53 |
VOLTA RÀPIDA |
V. Bottas (1:35.861, a 219,617 km/h) | v. 50 | ||
CAMPIONAT DE PILOTS |
1r | Lewis Hamilton (Mercedes) | 306 |
2n | Sebastian Vettel (Ferrari) | 256 |
3r | Valtteri Bottas (Mercedes) | 189 |
4t | Kimi Räikkönen (Ferrari) | 186 |
5è | Max Verstappen (Red-Bull-TAG Heuer) | 158 |
6è | Daniel Ricciardo (Red-Bull-TAG Heuer) | 134 |
7è | Kevin Magnussen (Haas-Ferrari) | 53 |
8è | Nico Hülkenberg (Renault) | 53 |
9è | Fernando Alonso (McLaren-Renault) | 50 |
10è | Sergio Pérez (Force India-Mercedes) | 47 |
11è | Esteban Ocon (Force India-Mercedes) | 47 |
12è | Carlos Sainz (Renault) | 38 |
CAMPIONAT DE CONSTRUCTORS |
1r | Mercedes | 495 |
2n | Ferrari | 442 |
3r | Red Bull-TAG Heuer | 292 |
4t | Renault | 91 |
5è | Haas-Ferrari | 80 |
6è | McLaren-Renault | 58 |
7è | Force India-Mercedes | 35 |
8è | Toro Rosso-Honda | 30 |
9è | Sauber-Ferrari | 27 |
PRÒXIMA CURSA |
GP del Japó, 7 d’octubre | |
Per emmarcar
El dia que feia 21 anys, Verstappen va protagonitzar una gran remuntada des de la cua i va entrar cinquè
Per oblidar
Els Toro Rosso van ocupar els últims llocs de bon començament i van ser els únics abandonaments del dia
Notícies
Divendres,26 abril 2024