Ral·lis

MOTOR

MUNDIAL DE RAL·LIS

De la neu a la terra i la pols

La nova generació de vehicles WRC debuta en la superfície més habitual del campionat

Hirvonen defensa el lideratge en una prova que Loeb ha guanyat els quatre últims anys

Mikko Hirvonen
FORD
«Ser líder del campionat pot tenir desavantatges, un dels quals és ser el primer en l'ordre de sortida. Serà el tercer cop consecutiu que surto primer aquí, i ja hi estic acostumat»
Mads Ostberg
FORD
«A Suècia vaig fer una cursa molt bona però, sent realista, no crec que pugui aconseguir un resultat similar a Mèxic»
Sébastien Loeb
CITROËN
«El primer ral·li sobre terra és l'autèntic inici del campionat del món de ral·lis. Aquí hi ha pocs pilots amb possibilitats de guanyar. Serà molt important no deixar escapar punts»
Sébastien Ogier
CITROËN
«Tinc bons records d'aquest ral·li. Aquest any tindrem una bona posició de sortida el primer dia»

De la neu de Suècia als trams secs i polsosos de Mèxic. Aquest és el canvi radical de decorat que aquest cap de setmana presidirà la segona confrontació dels cotxes de la nova generació WRC. I, igual com a Suècia, els equips es troben una situació incerta pel que fa al rendiment dels seus cotxes. Ara en uns trams a considerable altura sobre el nivell del mar (fins a 2.700 metres), on els motors poden arribar a perdre un 20% de la seva potència. Per això Ford ha fet una preparació específica en un laboratori. «El parell de l'anterior motor de dos litres era tan important que es podia sortir bé d'un revolt si es duia una marxa incorrecta. Però amb un motor que funciona més alt de voltes cal utilitzar sempre la màxima potència. Això és fonamental en altura», explica Tim Jackson, enginyer del cotxe de Jari-Matti Latvala.

El pilot finlandès va tenir un accident a Portugal mentre treballava en la posada al punt de Ford Fiesta RS pels trams de terra. El cotxe va quedar tan malmès que no va poder completar el que, segons Xavier Mestelan-Pinon, director tècnic de Citroën, és una de les prioritats en aquest inici de temporada. «El campionat sempre s'ha disputat principalment sobre pistes de terra –diu– i, tot i que no era qüestió de sacrificar la neu o l'asfalt, era molt important poder disposar d'un cotxe competitiu sobre la terra des del començament de la temporada. Hem fet moltes proves sobre diferents tipus de terra.»

Després que els pilots de Ford monopolitzessin el podi a Suècia, invertirà Citroën la tendència a Mèxic? Sébastien Loeb ha guanyat les quatre últimes edicions d'aquest ral·li i Sébastien Ogier, el seu company, es va estrenar en el mundial amb un triomf en el mundial júnior i el vuitè lloc absolut. Mikko Hirvonen sortirà primer perquè és el líder del mundial, però haurà d'anar amb compte amb Latvala, el seu company d'equip, i els pilots Citroën, inclòs Petter Solberg, que com a client que paga pel DS3 WRC té una certa llibertat d'acció.

LA FITXA

Ral·li de Mèxic
Recorregut:
1.031,30 km (364,87 km cronometrats).
1a jornada:
Avui i demà, 10 trams (144,22 km cronometrats).
2a jornada:
Dissabte, 9 trams (158,65 km cronometrats).
3a jornada:
Diumenge, 3 trams (62,00 km de velocitat).
Podi 2010
1r Sébastien Loeb (Citroën C4)
2n Petter Solberg (Citroën C4)
3r Sébastien Ogier (Citroën C4)
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)