Classificacions
Hirvonen venç sense haver guanyat ni un tram
Motor. El finlandès obté en el Ral·li de Portugal el seu primer triomf com a pilot de Citroën i relleva Loeb com a líder del campionat del món
Mentre Sébastien Loeb exercia ahir com a director en el debut del seu equip de resistència en les 6 Hores del Castellet, primera prova de la sèrie europea Le Mans (ELMS) en què va acabar segon, Mikko Hirvonen, el seu company d'equip, s'imposava al Ral·li de Portugal i agafava el relleu de l'alsacià com a líder del campionat del món. Però més enllà de recordar-la com la primera victòria com a pilot de Citroën, ben segur que Hirvonen la situarà en un lloc discret entre les quinze que suma fins ara.
I és que el finlandès va vèncer a Portugal en haver sabut evitar els nombrosos paranys en què van caure la resta de favorits, i sense haver guanyat ni un sol tram. Els seus millors resultats parcials en un total de 19 cronometrades van ser el segon millor temps en l'última de la primera etapa (dijous) i tres tercers. L'abandonament de Loeb el primer dia, per sortida de pista, i el temps perdut l'endemà per Jari-Matti Latvala i Petter Solberg –els dos pilots oficials de Ford– pel mateix motiu, van deixar Hirvonen en una situació de privilegi que només li calia saber gestionar. I el temor de Mads Ostberg i Evgeni Novikov de perdre un podi ben afermat ja des del segon dels quatre dies de cursa va fer la resta.
En aquestes condicions, Latvala, Dani Sordo i, sobretot, Petter Solberg van acaparar el protagonisme tant dissabte com ahir. El més beneficiat va ser Solberg, que va acabar a peu del podi i va sumar uns punts que divendres haurien semblat inassequibles. Entre els participants al mundial S-WRC, victòria del neozelandès Hayden Paddon, amb l'Skoda Fabia S2000 gestionat per l'equip català ASM Motorsport.
Publicat a
Notícies
Dissabte,8 juny 2024