Fórmula 1

L'anàlisi

La F-1 es treu la disfressa

El problema de la F-1 no són ni els motors, ni el soroll, ni la falta d'espectacularitat, sinó les diferències entre equips rics i pobres

L'absència de Marussia i Caterham a Austin ha acabat per fer caure la cortina de fum que disfressava el crític moment pel qual passen les tresoreries dels equips més modestos de la graella. Colin Kolles no aconseguia salvar els interessos de la fallida aventura de Tony Fernandes amb Caterham, mentre que els de Banbury es quedaven sense recursos per poder fer front a una difícil temporada agreujada per l'accident de Bianchi a Suzuka. Però aquesta vegada, la mà salvadora que en altres ocasions havia oxigenat les tensions financeres, s'ha tancat: Marussia i Caterham s'han quedat a casa.

Els només divuit cotxes a la graella de sortida certifiquen a ulls de tothom que el problema més gran que té ara mateix la F-1 no són ni els motors, ni el soroll, ni la falta d'espectacularitat de les curses... La F-1 mostra les diferències entre equips rics i pobres.

La caixa dels trons està oberta. Els poders fàctics, els que més es lucren de la F-1, reobren l'eterna proposta dels tercers cotxes, basant-se en una millora de l'espectacle a còpia de reomplir la graella amb cotxes més competitius. Una càrrega de profunditat per als interessos dels equips més modestos de la graella, que no han trigat a contraatacar on més mal fa a Bernie Ecclestone: el boicot.

La guerra està servida i mentre la FIA feia públic un comunicat de voluntats, que no de fets, els directors d'equip escenificaven la falta d'entesa entre rics i pobres en la roda de premsa del divendres.

I és que Force India, Sauber i Lotus feien front comú i airejaven la complicadíssima situació financera que posa en perill la seva
continuïtat en el circ a curt termini. El dit acusador assenyalava de manera directa l'injust repartiment de part dels beneficis que genera la fórmula 1 i que gestiona i recapta l'imperi creat i liderat per
Ecclestone.

El complot feia tremolar el Pacte de la Concòrdia i els contractes entre circuits, promotors i la FOM, però, sorprenentment, aconseguia que l'home que governa el destí de la F-1 amb mà de ferro, entonés el mea culpa. Ecclestone assumia part de la responsabilitat de l'actual moment i posava les bases per reconduir la situació cap a camins més sensats i basats en els principis que han regit esportivament la F-1 moderna. Bernie allunyava el boicot i també la proposta del tercer cotxe, i demanava que els equips més rics posessin de la seva part per aconseguir un repartiment més just.

A Texas i per Halloween, la F-1 ha viscut una oportunitat d'or de treure's la disfressa i, de passada, d'allunyar les pors que ara mateix amenacen la seva estabilitat i
futur.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)