Calculadora o destral
Fórmula 1. Hamilton en farà prou amb el segon lloc al Brasil i a Abu Dhabi per ser campió. La qüestió és si es conformarà a deixar via lliure a Rosberg
Qualsevol altre any, Lewis Hamilton ho tindria tot de cara per sentenciar el títol en la penúltima prova del curs, el GP del Brasil. Té 24 punts d'avantatge sobre el seu company, Nico Rosberg. Simplement acabant al davant seu diumenge, ja el tindria. Qualsevol altre any. Perquè, el 2014, la cursa final –Abu Dhabi, d'aquí a dues setmanes– donarà 50 punts al vencedor en lloc de 25.
Als xeics dels Emirats Àrabs els va venir el rampell de tornar a coronar el campió a Yas Marina –el 2010, Vettel hi va guanyar el primer dels seus quatre títols– i Bernie Ecclestone no va tenir inconvenient a satisfer-los amb un artifici flagrant: puntuació doble en l'última cita. Al principi, tothom en deia fàstics. També Rosberg. “Però ara n'estic encantat; quina bona idea!”, feia broma ahir, conscient que les seves opcions depenen de tenir un cop de sort a Abu Dhabi.
El seu cap, Toto Wolff, no n'està tan content. Mercedes tremola només de pensar que una avaria pugui “deslluir” el desenllaç de la competició. “Ens centrarem a evitar que això passi”, diu el directiu austríac, creuant els dits.
Si la fiabilitat respecta els dos pilots de Mercedes, Hamilton en farà prou amb el segon lloc rere Rosberg al Brasil i a Abu Dhabi per ser campió. La qüestió és si es conformarà a amagar la destral i treure la calculadora. L'anglès és el líder del mundial a còpia de victòries. Des que Rosberg el va envestir l'agost passat, a Spa, ho ha guanyat tot. En porta deu de disset, per quatre de Rosberg.
Juncadella reapareix
El penúltim duel del curs s'esdevindrà a Interlagos, al bell mig de São Paulo. Un circuit de la vella escola que aquest any estrena la primera fase d'una reforma de gran volada. La pista ha estat reasfaltada, i l'entrada i la sortida de la línia de boxs han estat modificades per eixamplar les escapatòries.
Avui, en la primera sessió d'entrenaments, Daniel Juncadella hi provarà el Force India –de Sergio Pérez, en aquest cas– per tercer cop enguany, després de Silverstone i Monza. El barceloní ja coneix Interlagos, perquè el 2008 va acabar segon en dues curses de la F-BMW Americas. Dues segones posicions. Les que necessita Hamilton per apropiar-se el títol, malgrat els capricis d'Ecclestone i els xeics.
Sauber renova la formació de pilots
La setmana passada, a Austin, Sauber va anunciar el fitxatge de Marcus Ericsson de cara al 2015. Ahir, l'equip suís va confirmar que el seu company serà Felipe Nasr (foto), que arriba de bracet amb el patrocini del Banco do Brasil. Així doncs, els titulars actuals, Esteban Gutiérrez i Adrian Sutil, hauran de trobar plaça en algun altre equip, per bé que l'alemany insistia ahir que ell va arribar aquest curs a Hinwil amb un contracte de dos anys. “Han confirmat dos pilots, però això no vol dir que arribin a córrer, ni vol dir que l'equip arribi a córrer”, va dir Sutil, fent al·lusió als problemes financers de Sauber –encara sense cap punt el 2014– que han motivat aquests fitxatges, perquè tant Ericsson com Nasr aporten patrocinadors, i Sutil, no. “És clar que n'haurem de parlar”, hi va afegir. Ericsson, de 24 anys, va debutar enguany amb Caterham i va quedar lliure quan l'equip de Leafield va tancar les portes fa dues setmanes. Nasr, de 22 anys, és el segon de la general en la GP2 –Jolyon Palmer ja n'és el campió–, que ha alternat amb el rol de pilot reserva de Williams, amb la presència en quatre sessions del divendres, a Bahrain, la Xina, Catalunya i Texas, la setmana passada. Avui tornarà a agafar el volant de l'FW36, a casa.
Notícies
Dissabte,4 maig 2024