Fórmula 1

Com qui no vol la cosa

Fórmula 1. Mercedes queda lluny de les cent voltes al Circuit de Barcelona-Catalunya, però Hamilton munta les rodes toves i és més ràpid que Massa i Räikkönen amb les supertoves

Lewis Hamilton va confirmar ahir el que el seu company Nico Rosberg va avançar divendres: el Mercedes W06 vola. Pels volts del migdia, Felipe Massa i Kimi Räikkönen van enlluernar en muntar un joc de rodes del compost supertou en el Williams i el Ferrari, respectivament. Ni fet d'encàrrec, tots dos van rodar en 1:23.2. “La lluita rere Mercedes serà interessant”, va valorar el pilot brasiler.

El cas és que aleshores Hamilton era tancat al box, mentre l'equip Mercedes feia uns canvis de reglatges “experimentals” en el W06. El campió del món no va tornar a la pista fins a tres quarts de quatre, i més tard va muntar el compost tou per primer cop enguany, igual com Rosberg divendres. No va arribar a igualar l'1:22.7 del seu company, però va deixar enrere Massa i Räikkönen, amb la pista més freda i lenta que al matí i amb unes cobertes vuit dècimes més lentes pel cap baix.

Honda congela el motor

Els equips van tornar a treure el suc d'un altre dia esplèndid al Circuit de Barcelona-Catalunya –ennuvolat a la tarda, però– i, amb 76 voltes, el Mercedes va ser l'únic cotxe que no va arribar a les 100, juntament amb el McLaren-Honda (39). Una fuita d'oli va frustrar la jornada del provador Kevin Magnussen –substitut de Fernando Alonso– a les tres de la tarda. Ahir era el dia en què Honda havia d'homologar l'especificació definitiva del propulsor, i avui dedicaran la jornada a confirmar-ne les dades. Tots els sistemes funcionen, però McLaren i Honda han arriscat amb la integració de la mecànica en el xassís –en benefici de l'aerodinàmica– i això els està fent suar sang.

Diversos pilots van fer simulacions de cursa, entre ells Räikkönen, Ericsson, Grosjean, Hülkenberg –qui més voltes va fer, 158– i Sainz. En muntar el compost supertou cap al final, el pilot de Toro Rosso va ser el millor dels altres. Per la seva banda, Ricciardo va ser l'únic que va prescindir de provar les cobertes més toves, i el Red Bull va tancar la llista de temps. Fins i tot el McLaren el va superar.

1r Lewis Hamilton (Mercedes)
1:23.022
2n F. Massa (Williams-Merc.)
1:23.262
3r Kimi Räikkönen (Ferrari)
1:23.276
4t Carlos Sainz (STR-Ren.)
1:24.191
5è R. Grosjean (Lotus-Merc.)
1:24.200
6è M. Ericsson (Sauber-Ferr.)
1:24.477
7è N. Hülkenberg (F. India -Merc.)
1:24.939
8è K. Magnussen (McLaren-Honda)
1:25.225
9è D. Ricciardo (Red Bull-Ren.)
1:25.742

Bona entesa entre el Circuit i la Diputació

La Diputació de Barcelona i el Circuit de Barcelona-Catalunya van renovar ahir el seu acord de col·laboració –iniciat el 2012–, pel qual l'ens local aportarà enguany dos milions d'euros a la instal·lació vallesana i contribuirà a la seva promoció a les fires de turisme de tot Europa, per atraure públic estranger. “L'impacte econòmic del Circuit justifica de sobres l'ajuda de la Diputació”, va argumentar el seu president, Salvador Esteve. En virtut del conveni, el Circuit obre les portes als ajuntaments, escoles i entitats de la província, i 6.000 persones hi passen cada any. “Sobretot nens i entitats benèfiques”, va indicar el director, Salvador Servià.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)