Fórmula 1

Els campions es fan els longuis

Fórmula 1. Mercedes amaga les ungles en l'últim dia de la pretemporada al Circuit de Barcelona-Catalunya, i Rosberg es limita a fer tirades llargues sense esprémer el monoplaça

El programa de la majoria d'equips en l'última jornada d'entrenaments de pretemporada del curs tenia dues parts ben diferenciades: d'una banda, proves de velocitat pura amb els compostos més tous; de l'altra, simulacions de carrera o, si més no, tirades ben llargues. Sense anar més lluny, és el que va fer Valtteri Bottas: un joc de supertous a mig matí per fer el millor temps, unes tirades llargues a la tarda per verificar la fiabilitat de l'FW37 i cap a casa. De fet, l'equip de Grove ho té tan ben apamat que fins i tot van plegar abans d'hora per voluntat pròpia.

En canvi, Mercedes es va saltar la primera part d'aquest programa de rutina: res d'assajos de qualificació –Nico Rosberg i Lewis Hamilton ja els van fer divendres i dissabte, respectivament–, només simulació de carrera. Ahir l'alemany va muntar el compost tou, però no per buscar un temps sinó per fer un assaig del que serà la primera tirada del GP d'Austràlia, la primera cita del curs. “Sóc optimista perquè tenim un bon cotxe i m'hi trobo a gust”, va comentar. Igual com l'any passat, l'única preocupació dels campions del món és la fiabilitat, però “tot va en la bona direcció”.

No poden dir el mateix a can McLaren-Honda. Tot el matí perdut per un problema en un sensor que els va obligar a desmuntar la mecànica i, a la tarda, un grapat de tirades de fins a cinc voltes a tot estirar.

Accident de Maldonado

Per la seva banda, Ferrari també va completar una simulació de carrera, per bé que amb els pneumàtics supertous Sebastian Vettel no va arribar a igualar el temps de Bottas. Amb tot, l'alemany va imaginar la graella de Melbourne amb els Mercedes a la primera línia i –tant de bo– els dos Ferrari a la segona. “A partir d'aquí, tant me fa”, va etzibar.

Sauber va batre el rècord de voltes a Montmeló, amb 159 –una més que Hülkenberg dissabte–, però Toro Rosso, Red Bull i Lotus –a banda de McLaren– no van arribar a les 100. L'equip de Faenza va haver de canviar el motor Renault a la tarda, i encara va ser a temps de fer sortir Verstappen cap al final de la sessió, perquè el jove debutant cremés tres jocs de rodes supertoves. En el cas de Red Bull, una avaria en el sistema híbrid va deixar Ricciardo al box fins després de dinar. Llavors, Pastor Maldonado acabava de tenir un accident al revolt Repsol, per un problema en els frens del Lotus. Però el veneçolà no perd el somriure: l'E23 porta motor Mercedes.

CAMPIÓ D'HIVERN

Amb 1:22.792, divendres passat Rosberg va fer el millor temps dels tests a Montmeló
1r V. Bottas (Williams-Merc.)
1:23.063
2n Sebastian Vettel (Ferrari)
1:23.469
3r Felipe Nasr (Sauber-Ferr.)
1:24.023
4t M. Verstappen (STR-Ren.)
1:24.527
5è D. Ricciardo (Red Bull-Ren.)
1:24.638
6è Sergio Pérez (F. India -Merc.)
1:25.113
7è Nico Rosberg (Mercedes)
1:25.186
8è J. Button (McLaren-Honda)
1:25.327
9è P. Maldonado (Lotus-Merc.)
1:28.272

Tastet de gran premi

Un total de 44.000 espectadors van gaudir dels vuit dies de tests al Circuit de Barcelona-Catalunya: 22.800 en la primera tongada i 21.200 en la segona, que es va acabar ahir. Fonts del Circuit atribuïen la baixada a l'absència de Fernando Alonso, de repòs a Oviedo després de l'accident que va tenir fa dos diumenges. La F-1 tornarà a Montmeló del 8 al 10 de maig. Serà el cinquè gran premi del curs, el primer a Europa.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)