Fórmula 1

Menys soroll i més nous

Fórmula 1. El jutge del cas Van der Garde demana al pilot i a Sauber que no emboliquin més la troca i arribin a un acord extrajudicial que permeti disputar el GP d'Austràlia a l'equip suís

“Vull que les dues parts parlin seriosament i resolguin això arribant a un acord.” El missatge del jutge del cas que enfronta Giedo van der Garde amb Sauber és clar: l'acord extrajudicial és la millor solució perquè el pilot holandès i l'equip suís surtin de l'atzucac en què estan ficats, i que ha eclipsat la primera jornada d'entrenaments del GP d'Austràlia. Presumiblement, el cas s'haurà resolt la mitjanit passada (dissabte a les deu del matí, hora local), quan els advocats respectius hauran comparegut de nou davant el jutge –per sisè cop en quatre dies– per comunicar-li l'acord.

Qüestió de diners

Dimecres, el tribunal de Melbourne va ratificar la decisió del jutge suís que havia declarat vàlid el contracte signat l'estiu passat entre Sauber i Van der Garde, aleshores pilot provador de l'equip, pel qual l'holandès de 29 anys ascendiria a titular el 2015. El novembre passat, però, els problemes econòmics van empènyer Sauber a fitxar Marcus Ericsson i Felipe Nasr. Per primer cop en els seus vint anys d'història, l'equip suís havia acabat últim en el mundial de constructors, sense punts, i necessitava els patrocinadors aportats pel suec i el brasiler. Van der Garde també pagava pel seient, però menys.

L'embolic estava servit, perquè el jutge obligava Sauber a fer córrer Giedo si no volia veure com els funcionaris judicials els embargaven el material al circuit. Ahir, abans dels entrenaments, Van der Garde va aparèixer al pàdoc vestit amb la granota d'Ericsson per tal de fer-se el seient del cotxe, per bé que no hi podia pujar perquè no disposava de la preceptiva superllicència.

En la primera sessió lliure, els dos C37 van quedar tancats dins del box, però en la segona sí que van sortir a la pista –Ericsson va trencar la suspensió posterior sobre un piano del traçat–. En aquell moment s'estava celebrant la vista que va accelerar les converses constructives entre les dues parts. Era el senyal que la sang no arribaria al riu, després que al matí els advocats del pilot encara demanessin presó per a la cap de l'equip, Monisha Kaltenborn, per haver desobeït el tribunal. A la tarda, la directiva va participar en una roda de premsa, però no va badar boca sobre el cas.

Sense la superllicència, és poc probable que Van der Garde corri a Melbourne, però té un contracte vàlid amb Sauber per a tot el curs i tal vegada podria fer-ho més endavant. Nasr aporta el patrocinador principal de Sauber (Banco do Brasil), així que donat el cas la posició més feble és la d'Ericsson.

PROTAGONISTES

Amb el meu company [Lewis Hamilton] tan a prop, la ‘pole' serà per a qui posi el cotxe millor a punt
Nico Rosberg
mercedes
Feia molt temps que esperava aquest dia. M'he trobat molt a gust amb el cotxe i el circuit m'agrada, és tot un repte
Carlos Sainz
toro rosso-renault
Sessió 1
1r Nico Rosberg (Mercedes)
1:29.557
2n Lewis Hamilton (Mercedes)
1:29.586
3r V. Bottas (Williams-Merc.)
1:30.748
4t Carlos Sainz (STR-Ren.)
1:31.014
5è Sebastian Vettel (Ferrari)
1:31.029
6è M. Verstappen (STR-Ren.)
1:31.067
7è Felipe Massa (Williams-Merc.)
1:34.188
8è Kimi Räikkönen (Ferrari)
1:31.310
9è P. Maldonado (Lotus-Merc.)
1:31.451
10è D. Ricciardo (Red Bull-Ren.)
1:31.570
11è Daniïl Kviat (Red Bull-Ren.)
1:32.073
12è Sergio Pérez (F. India-Merc.)
1:32.247
13è N. Hülkenberg (F. India-Merc.)
1:32.261
14è J. Button (McLaren-Honda)
1:34.542
15è K. Magnussen (McLaren-Honda)
1:34.785
16è R. Grosjean (Lotus-Merc.)
s/temps
17è W. Stevens (Marussia-Ferr.)
s/temps
18è R. Merhi (Marussia-Ferr.)
s/temps
19è M. Ericsson (Sauber-Ferr.)
s/temps
20è Felipe Nasr (Sauber-Ferr.)
s/temps
Sessió 2
1r Nico Rosberg (Mercedes)
1:27.697
2n Lewis Hamilton (Mercedes)
1:27.797
3r Sebastian Vettel (Ferrari)
1:28.412
4t Kimi Räikkönen (Ferrari)
1:28.842
5è V. Bottas (Williams-Merc.)
1:29.265
6è Daniïl Kviat (Red Bull-Ren.)
1:30.016
7è Carlos Sainz (STR-Ren.)
1:30.071
8è P. Maldonado (Lotus-Merc.)
1:30.104
9è R. Grosjean (Lotus-Merc.)
1:30.205
10è N. Hülkenberg (F. India-Merc.)
1:30.473
11è Felipe Nasr (Sauber-Ferr.)
1:30.755
12è Sergio Pérez (F. India-Merc.)
1:30.980
13è J. Button (McLaren-Honda)
1:31.387
14è M. Verstappen (STR-Ren.)
1:31.395
15è M. Ericsson (Sauber-Ferr.)
1:32.303
16è K. Magnussen (McLaren-Merc.)
1:32.289
17è D. Ricciardo (Red Bull-Ren.)
s/temps
18è Felipe Massa (Williams-Merc.)
s/temps
19è W. Stevens (Marussia-Ferr.)
s/temps
20è R. Merhi (Marussia-Ferr.)
s/temps
No recordava l'últim cop que vaig tenir un divendres fluid [en al·lusió als problemes de Red Bull l'any passat]
Sebastian Vettel
ferrari
Malgrat l'avaria de Felipe [Massa], el cotxe ha anat bé de bon començament, sobretot en les tirades llargues
Valtteri Bottas
williams-mercedes
Veient els temps de Jenson [Button], crec que podem tenir els Sauber a l'abast, i potser també els Force India
Kevin Magnussen
mclaren-honda

Somriures i llàgrimes

Mercedes i Ferrari van ser els únics equips que van tenir un divendres plàcid. Rosberg i Hamilton van encapçalar les dues sessions –l'alemany sempre al davant de l'anglès–, i Vettel i Räikkönen s'hi van col·locar al darrere en la simulació de qualificació amb les rodes toves. La creu va ser per a Red Bull i Williams. Ricciardo i Massa no van disputar la segona sessió per un trencament de motor i una fuita d'aigua, respectivament. I Magnussen va reblar el clau dels entrebancs de McLaren-Honda amb un accident en la segona sessió, per un error de pilotatge. La nota positiva la van donar els debutants Sainz i Verstappen, força consistents. El pas de l'holandès, però, va ser fugaç en la segona sessió, per una avaria. Tampoc no van rodar els Manor Marussia, mentre l'equip configurava tots els sistemes informàtics. Només el seu concurs evitarà que els McLaren tanquin la graella.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)