Menys soroll i més nous
Fórmula 1. El jutge del cas Van der Garde demana al pilot i a Sauber que no emboliquin més la troca i arribin a un acord extrajudicial que permeti disputar el GP d'Austràlia a l'equip suís
“Vull que les dues parts parlin seriosament i resolguin això arribant a un acord.” El missatge del jutge del cas que enfronta Giedo van der Garde amb Sauber és clar: l'acord extrajudicial és la millor solució perquè el pilot holandès i l'equip suís surtin de l'atzucac en què estan ficats, i que ha eclipsat la primera jornada d'entrenaments del GP d'Austràlia. Presumiblement, el cas s'haurà resolt la mitjanit passada (dissabte a les deu del matí, hora local), quan els advocats respectius hauran comparegut de nou davant el jutge –per sisè cop en quatre dies– per comunicar-li l'acord.
Qüestió de diners
Dimecres, el tribunal de Melbourne va ratificar la decisió del jutge suís que havia declarat vàlid el contracte signat l'estiu passat entre Sauber i Van der Garde, aleshores pilot provador de l'equip, pel qual l'holandès de 29 anys ascendiria a titular el 2015. El novembre passat, però, els problemes econòmics van empènyer Sauber a fitxar Marcus Ericsson i Felipe Nasr. Per primer cop en els seus vint anys d'història, l'equip suís havia acabat últim en el mundial de constructors, sense punts, i necessitava els patrocinadors aportats pel suec i el brasiler. Van der Garde també pagava pel seient, però menys.
L'embolic estava servit, perquè el jutge obligava Sauber a fer córrer Giedo si no volia veure com els funcionaris judicials els embargaven el material al circuit. Ahir, abans dels entrenaments, Van der Garde va aparèixer al pàdoc vestit amb la granota d'Ericsson per tal de fer-se el seient del cotxe, per bé que no hi podia pujar perquè no disposava de la preceptiva superllicència.
En la primera sessió lliure, els dos C37 van quedar tancats dins del box, però en la segona sí que van sortir a la pista –Ericsson va trencar la suspensió posterior sobre un piano del traçat–. En aquell moment s'estava celebrant la vista que va accelerar les converses constructives entre les dues parts. Era el senyal que la sang no arribaria al riu, després que al matí els advocats del pilot encara demanessin presó per a la cap de l'equip, Monisha Kaltenborn, per haver desobeït el tribunal. A la tarda, la directiva va participar en una roda de premsa, però no va badar boca sobre el cas.
Sense la superllicència, és poc probable que Van der Garde corri a Melbourne, però té un contracte vàlid amb Sauber per a tot el curs i tal vegada podria fer-ho més endavant. Nasr aporta el patrocinador principal de Sauber (Banco do Brasil), així que donat el cas la posició més feble és la d'Ericsson.
PROTAGONISTES
Somriures i llàgrimes
Mercedes i Ferrari van ser els únics equips que van tenir un divendres plàcid. Rosberg i Hamilton van encapçalar les dues sessions –l'alemany sempre al davant de l'anglès–, i Vettel i Räikkönen s'hi van col·locar al darrere en la simulació de qualificació amb les rodes toves. La creu va ser per a Red Bull i Williams. Ricciardo i Massa no van disputar la segona sessió per un trencament de motor i una fuita d'aigua, respectivament. I Magnussen va reblar el clau dels entrebancs de McLaren-Honda amb un accident en la segona sessió, per un error de pilotatge. La nota positiva la van donar els debutants Sainz i Verstappen, força consistents. El pas de l'holandès, però, va ser fugaç en la segona sessió, per una avaria. Tampoc no van rodar els Manor Marussia, mentre l'equip configurava tots els sistemes informàtics. Només el seu concurs evitarà que els McLaren tanquin la graella.
Notícies
Divendres,26 abril 2024