Carrera a dues bandes
Fórmula 1. Hamilton domina les dues sessions d'entrenaments lliures del GP de la Xina, però no perd de vista el potencial dels Ferrari, que fan palès un ritme de cursa al nivell dels Mercedes
Ferrari és a prop de Mercedes. “I més encara en les tirades llargues”, reconeix Toto Wolff, el cap de la marca alemanya. La primera jornada d'entrenaments lliures del GP de la Xina va confirmar l'avantatge dels cotxes de Brackley en prestacions pures –per bé que els Ferrari van marcar una velocitat punta lleugerament superior, 332 km/h– i la posició de l'equip italià com a alternativa real a la tirania de les fletxes de plata. “A una volta som més ràpids; en ritme de carrera, ja ho veurem”, va puntualitzar Nico Rosberg. Sebastian Vettel admetia que, més que lluitar per la posició preferent, el que compta és que els Ferrari millorin i que tant ell com Räikkönen es col·loquin “just al darrere dels Mercedes”.
Entre els dos W06, el millor en totes dues sessions va ser el número 44, Lewis Hamilton. En la segona, amb el compost tou, va avantatjar Räikkönen de quatre dècimes. En canvi, Rosberg va esguerrar l'intent en anar llarg en l'últim revolt, mentre que Vettel va fer una virolla al començament de la sessió i fins i tot el va superar el millor Red Bull, Ricciardo, que va reservar el joc de rodes toves per al final, amb més goma sobre la pista.
En les tirades llargues, però, Kimi va igualar com si res el ritme de Rosberg, tots dos amb el compost mitjà –el preferit per a la cursa–, per bé que amb el tou Hamilton va ser força més consistent que Vettel.
En la jornada hi va haver molts incidents, com ara la virolla de Massa per un problema amb l'aleró posterior, i la sortida de pista de Kviat pel sobreescalfament dels frens, tots dos al final de la recta més llarga, en la segona sessió. L'única avaria greu va afectar el motor Ferrari –versió 2014– de Will Stevens.
PROTAGONISTES
Un espectador travessa la pista i es cola als boxs
D'espectadors no n'hi havia gaires, ahir a Xangai, però un d'ells –en una mà brandava l'entrada– va travessar la recta de meta durant la segona sessió i es va colar al box de Ferrari. Allà el van detenir, mentre deia que volia “provar un cotxe”. Feia més de deu anys –2003, a Silverstone– que un espontani no saltava a la pista.
Notícies
Dissabte,21 setembre 2024