Motociclisme

Excés d'ambició

GP de l'Argentina. Una mala elecció de pneumàtics i una errada al final de la cursa, per no conformar-se amb la segona posició, acaben amb Marc Márquez per terra i amb la victòria d'un fenomenal Valentino Rossi

Una mala elecció dels pneumàtics, junt amb una errada a causa de l'excés d'ambició al final de la cursa, va acabar amb una de les pitjors derrotes de Marc Márquez des del seu debut en la categoria reina i va fer que marxés de l'Argentina sense cap punt al sarró. El gran beneficiat dels errors del català va ser Valentino Rossi, que va aconseguir la seva segona victòria de la temporada després d'una exhibició d'autèntic mestre. I de veterà que sap fer una bona lectura de la cursa. L'italià va tenir la paciència d'esperar el moment oportú per atrapar el campió del món i superar-lo tot seguit.

El pilot lleidatà, quan ja era a la graella, va decidir canviar el pneumàtic del darrere d'extradur a dur, a diferència de Valentino Rossi i de la resta de pilots de Yamaha, que van continuar amb goma extradura a darrere. Òbviament, el canvi d'última hora va fer que Márquez rendís més ràpid que els seus rivals, als quals treia gairebé un segon per volta en els primers girs. Aleix Espargaró, que havia sortit segon, va superar Márquez un parell de cops en els primers revolts, però el lleidatà va obrir forat de seguida, mentre que el vallesà perdia posicions ràpidament fins a tancar el grup del davant. La sortida de Rossi no havia estat del tot bona. Un toc amb Andrea Iannone el va endarrerir, i va haver de posar tota la carn a la graella per connectar amb el quintet perseguidor de Márquez, format per Espargaró, Jorge Lorenzo, Cal Crutchlow, Andrea Dovizioso i Andrea Iannone.

Márquez feia 1:39.071 en la segona volta i multiplicava per dos el seu avantatge. El forat s'eixamplava. Al darrere, Yonny Hernández va haver de sortir de la pista i saltar de la moto perquè es va encendre el tub d'escapament. Lorenzo començava a perdre posicions posant de manifest el seu mal moment de forma. El seu company d'equip, en canvi, escalava en el grup perseguidor i es posava a rebuf d'Andrea Dovizioso, al qual també va acabar superant quan Márquez ja tenia més de quatre segons d'avantatge.

S'acostava la volta 10, la volta a partir de la qual es veuria si l'elecció de Márquez respecte dels pneumàtics havia estat la correcta. De seguida es va veure que el rendiment del català disminuïa a marxes forçades. Els pneumàtics feien figa. Rossi li mossegava ben bé quatre dècimes per volta. A 10 per al final l'avantatge s'havia reduït a 3.4 segons. A 8 per al final, a 2.7 segons. I així irremeiablement, fins que l'italià va atrapar Márquez en el penúltim gir. Al campió del món li costava déu i ajut mantenir la seva moto estable. Anava venut, però en comptes de decidir-se per una opció conservadora i assegurar-se els 20 punts –era difícil que Dovizioso i Crutchlow, que venien tot darrere, l'atrapessin– va entrar, equivocadament, en la batalla contra Rossi. L'italià va fer un primer intent d'avançar-lo, però es va obrir massa. En el segon ho va aconseguir i, Márquez, en comptes de donar per bo el resultat, va voler respondre però va tocar la moto de l'italià i va caure a terra. La direcció de cursa va estudiar la maniobra, però va dictaminar que no hi havia hagut cap irregularitat.

Andrea Dovizioso va acabar segon i Carl Crutchlow va prendre l'últim lloc del podi a Andrea Ianone sobre la mateixa línia d'arribada. Aleix i Pol Espargaró van acabar setè i vuitè, respectivament, i Maverick Viñales va completar el top ten.

199
podis
ha aconseguit Valentino Rossi entre totes les categories. A Jerez, el dia 3 de maig, podrà aconseguir la número 200.
4
curses
en les quals Marc Márquez no ha aconseguit puntuar des del seu debut a Moto GP; les altres van ser Austràlia 2013 i 2014 i Itàlia 2013.
4
curses
sense pujar al podi ha fet Jorge Lorenzo: les tres que s'han disputat aquest any i l'última de l'any passat. És la seva pitjor ratxa a Moto GP.

Dorna vol homenatjar Joan Moreta

L'empresa organitzadora del mundial de motociclisme, Dorna Sports, ha proposat a la Federació Internacional de Motociclisme (FIM) que bategi amb el nom de Joan Moreta el trofeu al vencedor del mundial júnior de Moto 3. Moreta, mort dilluns passat, als 69 anys, va ser president de les federacions catalana i espanyola de motociclisme, president de la Penya Motorista Barcelona i vicepresident de la FIM. També va ser una personal fonamental en el disseny de l'estructura del motociclisme formatiu del nostre país, que ha donat tants campions del món els últims anys. També va ser pilot i, durant els anys seixanta, organitzador de les 24 Hores de Montjuïc.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)