Fórmula 1

La velocitat té un sol rei

Fórmula 1. Lewis Hamilton s'endú el trofeu de les ‘poles' a Bèlgica, amb la desena posició preferent en onze cites. Rosberg queda sense resposta i Ferrari s'enfonsa estrepitosament

“M'havia guardat un as a la màniga.” Lewis Hamilton va trencar la baralla en la sessió de qualificació del GP de Bèlgica. La igualtat entre l'anglès i el seu company de Mercedes, Nico Rosberg, es va mesurar en mil·lèsimes en la Q1 i la Q2, però el líder del mundial va reblar el clau en la Q3 i va rebaixar el seu millor registre anterior (1:48.0) de vuit dècimes. Rosberg, sense saber a quina carta quedar-se, amb prou feines va millorar de tres dècimes entre la Q2 i la Q3. Mig segon que dibuixa una jerarquia clara entre els dos Mercedes amb vista a la cursa, per bé que Hamilton reconeixia que avui tal vegada en necessitarà més d'un, d'as a la màniga. Si més no, en la sortida i fins al cinquè revolt, Les Combes, on l'any passat els dos Mercedes van topar entre ells i van perdre la cursa.

De moment, però, l'anglès ja té un premi al sarró. Amb la desena posició preferent en onze de les dinou cites del curs –la sisena seguida, fita inèdita des del 1999–, Hamilton ja ha conquerit matemàticament el trofeu de poles que la FIA va instaurar l'any passat, i que en aquella primera edició es va endur Rosberg. De segur que preferiria ni que fos un puntet per al seu compte particular; però, en fi, a ningú l'amarga un dolç.

Terreny adobat

La superioritat de Mercedes en aquest circuit de llargues rectes i revolts de peu al ferro va ser total. Una passada de frenada de Nico Hülkenberg (Force India) en la Q2, al revolt de La Source, va frustrar el pas a la Q3 dels vuit cotxes amb la mecànica alemanya. Els millors Williams, Lotus i Force India van ocupar els llocs següents, al voltant d'1.4 segons del W06 capdavanter. Bottas va ser tercer i el seu objectiu és dur el Williams al podi; Grosjean va enlairar el Lotus fins al quart lloc, però sortirà novè per una sanció, i Pérez, amb l'altre Force India, serà un os dur de rosegar per als perseguidors, amb una velocitat punta de 338 km/h, la més alta del grup.

Si la cara és platejada, la creu és vermella, el color de Ferrari. Vettel i Räikkönen van ser tercer i quart en el lliure del matí, però en la Q2 tot es va començar a tòrcer. El finlandès va quedar a l'estacada per la davallada de la pressió de l'oli del motor, i sortirà catorzè. L'alemany va ser tercer en la Q2 (1:48.7), i semblava que podria treure les castanyes del foc a l'equip italià. Però en la Q3 Vettel es va desfer com un terrós de sucre. Un error en l'última xicana en l'intent definitiu el va relegar al novè lloc –sortirà vuitè per la sanció de Grosjean–, només al davant de Carlos Sainz. El pilot madrileny de Toro Rosso va aprofitar l'avaria de Räikkönen i l'errada de Hülkenberg per colar-se a la Q3, malgrat un dèficit palmari de potència.

On també falten cavalls és a la saga dels McLaren. Button i Alonso van ser un segon llarg més lents que el pitjor Sauber, i tanquen la graella després d'acumular 105 llocs de sanció entre tots dos, pel muntatge d'elements mecànics extres. Encara bo que només n'han hagut de satisfer dos per cap, perquè no es pot sortir més enrere que l'últim.

PROTAGONISTES

1r Lewis Hamilton (Mercedes) 1:47.197 2n Nico Rosberg (Mercedes) 1:47.655 3r Valtteri Bottas (Williams-Mercedes) 1:48.537 4t Sergio Pérez (Force India-Mercedes) 1:48.599 5è Daniel Ricciardo (Red Bull-Renault) 1:48.639 6è Felipe Massa (Williams-Mercedes) 1:48.685 7è Pastor Maldonado (Lotus-Mercedes) 1:48.754 8è Sebastian Vettel (Ferrari) 1:48.825 9è Romain Grosjean (Lotus-Mercedes) 1:48.561* 10è Carlos Sainz (Toro Rosso-Renault) 1:49.771 11è Nico Hülkenberg (Force India-Mercedes) 1:49.121 12è Daniïl Kviat (Red Bull-Renault) 1:49.228 13è Marcus Ericsson (Sauber-Ferrari) 1:49.586 14è Kimi Räikkönen (Ferrari) s/temps 15è Felipe Nasr (Sauber-Ferrari) 1:49.952 16è Will Stevens (Manor Marussia-Ferrari) 1:52.948 17è Roberto Merhi (Manor Marussia-Ferrari) 1:53.099 18è Max Verstappen (Toro Rosso-Renault) s/temps** 19è Jenson Button (McLaren-Honda) 1:50.978*** 20è Fernando Alonso (McLaren-Honda) 1:51.420*** (*) Cinc llocs de penalització per haver substituït la caixa de canvis. (**) Deu llocs de penalització per muntar el sisè motor del curs. (***) Penalitzats per acumulació d'elements mecànics extres.
En condicions normals [els Mercedes] són fora de l'abast. L'objectiu és el podi
Valtteri Bottas
williams-mercedes
Pensava que podria fer la ‘pole', però no sé on [Hamilton] ha trobat aquest temps
Nico Rosberg
mercedes
Si l'encertes amb l'equilibri del cotxe, aquest és un dels circuits més divertits de pilotar
Lewis Hamilton
mercedes
Tenim un cotxe prou competitiu. No veig cap raó perquè no puguem lluitar pel podi
Sergio Pérez
force india-mercedes
He tret el suc del cotxe i està molt bé estar en la lluita [amb els cotxes amb motor Mercedes]
Daniel Ricciardo
red bull-renault

Pirelli descarta un problema estructural

La punxada de Rosberg en els lliures de divendres la va causar un tall a la coberta provocat per algun “element extern” que la marca no va precisar, com ara restes sobre la pista o la fesomia dels pianos. La roda es va rebentar a 290 km/h en el tram més ràpid de Spa, però Pirelli va descartar un problema d'integritat estructural dels pneumàtics després d'analitzar els fets. El 2013, a Silverstone, un seguit de punxades va obligar la marca a canviar l'estructura de les rodes.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)