Fórmula 1

Se'n veuen de tots colors

Motor. Ball de pneumàtics al Circuit de Barcelona-Catalunya. Vettel, Ricciardo i Pérez treuen suc del compostos ultratou i supertou per desbancar Rosberg, que completa 800 quilòmetres

La guerra de pneumàtics va salpebrar la segona jornada de tests al Circuit de Barcelona-Catalunya. Ferrari i Red Bull van optar per combinar les preceptives proves de reglatges amb l'avaluació dels compostos més tous de la gamma de Pirelli, el supertou i el nou ultratou. Abans de dinar, Sebastian Vettel i Daniel Ricciardo van posar en escena un duel a distància amb les rodes de color vermell i morat –les més ràpides disponibles–, que els va enlairar fins als dos primers llocs. Mercedes, però, no va entrar en el joc. Nico Rosberg va rodar tot el dia amb el compost mitjà (color blanc) i es va plantar en les 172 voltes (800 quilòmetres clavats). L'alemany va completar una simulació de cursa i també va avaluar algunes peces experimentals, com ara uns petits deflectors laterals esglaonats.

Trencadissa de Renault

Després de dinar va ser el torn de Sergio Pérez, que amb el compost supertou també va desbancar Rosberg. Tanmateix, el pilot de Force India no va muntar l'ultratou, amb el qual tal vegada hauria acaronat el primer lloc. Rere Rosberg, la resta de pilots van fer els seus millors registres amb el compost tou (color groc). Cal destacar el bon paper d'Esteban Gutiérrez, que es va permetre el luxe de superar el Williams de Bottas amb el nou Haas. L'equip americà va trigar a sortir a la pista –els tècnics van haver de resoldre el problema estructural que dilluns va provocar el trencament de l'aleró davanter–, però l'expilot provador de Ferrari va fer 79 voltes. Força més que Renault (42), que va haver de plegar a primera hora de la tarda, quan Jolyon Palmer va rebentar el turbo. Els altres ensurts mecànics els van protagonitzar Vettel –el Ferrari es va aturar quan faltaven cinc minuts per al final– i Max Verstappen –l'últim classificat, perquè, com Rosberg, només va rodar amb el compost mitjà–. L'holandès de Toro Rosso va tenir una avaria elèctrica al matí, però va tornar a la pista i va arribar a les 121 voltes. Gairebé les mateixes (119) va fer Fernando Alonso, que va dedicar la jornada a provar coses “no gaire emocionants des del punt de vista del pilot” i va lloar la fiabilitat del nou McLaren-Honda.

1r S. Vettel (Ferrari)
1:22.810
2n D. Ricciardo (Red Bull-TAG)
1:23.525
3r S. Pérez (F. India-Merc.)
1:23.650
4t N. Rosberg (Mercedes)
1:24.867
5è M. Ericcson (Sauber-Ferr.)
1:25.237
6è E. Gutiérrez (Haas-Ferr.)
1:25.524
7è V. Bottas (Williams-Merc.)
1:25.648
8è P. Wehrlein (Manor-Merc.)
1:25.928
9è F. Alonso (McLaren-Honda)
1:26.082
10è J. Palmer (Renault)
1:26.189
11è M. Verstappen (T. Rosso-Ferr.)
1:26.539

Honda canvia de timoner

A partir de l'1 de març, el programa d'Honda en la F-1 tindrà un nou cap. El discutit Yasuhisa Arai cedirà el testimoni a Yusuke Hasegawa, segons va confirmar la marca japonesa ahir. “Aquest canvi demostra el compromís d'Honda amb la F-1”, va declarar Arai, que hi continuarà vinculat com a assessor. “McLaren-Honda va tenir un 2015 feixuc, però va millorar força durant el curs”, va valorar Hasegawa. D'altra banda, Fernando Alonso va haver de posar fre al rumor de The Times, que afirmava que es retiraria de la F-1 si el nou McLaren feia llufa. “Quan hi ha tantes setmanes sense curses, n'hi ha que tendeixen a ser massa creatius”, va etzibar. L'asturià també va negar que s'hagués arribat a plantejar un any sabàtic.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)