Fórmula 1

Alonso, de baixa

Fórmula 1. El pilot de McLaren té una costella trencada i els metges no l'han autoritzat a disputar el GP de Bahrain. El pilot reserva Stoffel Vandoorne viatja a corre-cuita des del Japó per substituir-lo

Fernando Alonso és a Bahrain, escenari de la segona competició del curs, però les seqüeles de l'accident que va tenir fa quinze dies, a Austràlia, faran que s'ho hagi de mirar des de fora. El pilot de McLaren va revelar ahir que les estrebades generades en l'impacte –de 46 G– li van provocar un pneumotòrax i una costella trencada. El problema al pulmó esquerre està del tot solucionat, però la costella encara s'ha d'acabar de soldar. L'asturià estava disposat a fer el cor fort i córrer, però els metges no li ho van autoritzar, i el seu concurs també està en dubte de cara a la cursa següent, a la Xina, a mitjan mes.

L'equip McLaren va quedar parat per la decisió facultativa, i va haver de fer viatjar a corre-cuita el pilot reserva Stoffel Vandoorne –era al Japó, fent uns testos de la Super Formula–, de 24 anys i vigent campió de la GP2. És el segon cop en poc més d'un any que Alonso es perd una cursa de resultes d'un accident (l'any passat es va estimbar durant la pretemporada, al Circuit de Barcelona-Catalunya, i no va córrer a Melbourne).

Segona oportunitat

El que sí que es veurà a Bahrain és el sistema de qualificació per eliminació, tot i que la seva estrena a Austràlia no va ser gens reeixida i els caps d'equip van acordar de manera unànime tornar al format antic a partir de demà. Amb el pas dels dies, però, la unanimitat es va anar esvaint i el sistema tindrà una segona oportunitat sota la il·luminació artificial de Bahrain –l'entrenament cronometrat i la cursa comencen a les sis de la tarda, hora local–, malgrat les reticències d'alguns capitostos. “Costa de veure que aquest cap de setmana pugui ser més entretingut”, sosté Toto Wolff, de Mercedes, que a Melbourne va titllar l'experiment de “nyap”.

Si més no, la cursa promet compensar amb escreix el calvari sabatí. Mercedes i Ferrari han fet una elecció de pneumàtics força diferent, que planteja una cursa plena d'alternatives estratègiques entre els dominadors de l'inici del curs. Els dos equips han escollit sis jocs del compost supertou per a tot el cap de setmana, però Mercedes només n'ha triat un del mitjà –el mínim estipulat–, mentre que Vettel i Räikkönen en disposen de tres, i els altres quatre són del tou (sis per a Mercedes). A Austràlia, l'encert tàctic va ser la clau del doblet de Rosberg –suma quatre triomfs seguits– i Hamilton, i la gestió de les cobertes tornarà a ser decisiva. Les fletxes de plata, però, van fer figa en la sortida, un punt dèbil que hauran de redreçar per no cedir la iniciativa als bòlids vermells.

Tenim un cotxe fantàstic, però Ferrari és tota una amenaça i haurem de suar la cansalada
Nico Rosberg
mercedes
Ens hem acostat [a Mercedes] més que ningú. El llistó és molt alt, però anem pel bon camí
Sebastian Vettel
ferrari
El dolor hauria estat insuportable, però estava disposat a afrontar-lo i mirar de córrer
Fernando Alonso
mclaren-honda
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)