Fórmula 1

A Rosberg, totes li ponen

El pilot alemany es deslliura de l'amenaça de Hamilton i els Ferrari tot just començar i domina el GP de Bahrain

Räikkönen esguerra el doblet dels Mercedes, però Vettel no arriba a sortir

Rosberg no només és més líder, sinó que està en ratxa
Lewis va arrencar millor que a Melbourne, però pitjor que Nico

Nico Rosberg (Mercedes) manté el to en l'arrencada del mundial, i ahir, a Bahrain, va sumar la segona victòria seguida del curs. Per si no fos prou, els seus perseguidors immediats van perdre pistonada. El seu company, Lewis Hamilton, va ser la víctima innocent d'una topada en el primer revolt i ja en va fer prou pujant a l'esglaó més baix del podi. Per la seva banda, Sebastian Vettel va trencar el motor Ferrari abans de la sortida, la qual cosa va esgrogueir el segon lloc de l'altre bòlid vermell, de Kimi Räikkönen. Així doncs, el pilot alemany de Mercedes no només és més líder del mundial, sinó que està en ratxa. Incloent-hi el final del curs passat, acumula cinc victòries seguides –Mercedes en suma vuit, per bé que Kimi va trencar una sèrie de cinc doblets consecutius–. Ara bé, Nico només pensa en el present: “El que m'interessa és que aquest any n'he fet dues de dues.”

Sortida decisiva

Els fonaments del triomf de Rosberg van quedar apuntalats en la sortida. Fins i tot abans. En plena volta d'escalfament, el motor de Vettel va dir prou i
la fumarada blanca de la trencadissa va il·lustrar
la rendició de l'Scuderia, amb una avaria “totalment inesperada i sense preavís” que va deixar planxats els homes de vermell. Per acabar-ho d'adobar, Räikkönen no va arrencar gens bé, i del tercer lloc virtual en la graella va caure al cinquè. Abans de la primera aturada, ja havia recuperat el segon lloc, però aleshores Rosberg ja l'avantatjava de catorze segons, i el seu únic objectiu era mantenir el lloc i no pas mirar d'empaitar el W07 capdavanter.

L'amenaça de Hamilton també es va esvair tot just començar. L'home de la posició preferent va arrencar millor que a Melbourne, però pitjor que el seu company, i va arribar segon al primer revolt. Llavors Bottas va aparèixer del no-res i va envestir el Mercedes número 44 –va caure al setè lloc–, mentre que Ricciardo va topar amb el Williams i va fer malbé l'aleró. El finlandès va rebre un boxs a través per la malifeta, però tot i això va acabar just rere el seu company, Massa, tots dos dins dels punts però doblats. L'equip de Grove va ser l'únic que va anar a dues aturades, quan la tàctica bona era fer-ne tres.

Amb el cotxe força malmès, Hamilton va canviar de tàctica i va muntar el compost mitjà en la primera aturada, mentre Rosberg, tranquil, es limitava a calcar les aturades de Räikkönen per curar-se
en salut (supertou-tou-supertou-tou). A Lewis la jugada d'estirar el segon relleu li va servir per desempallegar-se de Massa i Ricciardo –l'australià no va canviar l'aleró del Red Bull i va acabar quart, el millor dels altres, per segon cop seguit– i enlairar-se fins al tercer lloc. Es va acostar a només quatre segons de Kimi en la segona meitat de la cursa, però aquest va ser el sostre de la seva remuntada.

Vandoorne, com Rosberg

Tot plegat va oferir una cursa força moguda, amb diverses alternatives per la diferència de rendiment dels compostos supertou, tou i mitjà (dos segons entre el més tou i el més dur). Qui en va treure més profit va tornar a ser el nou equip Haas, amb Grosjean, sisè a Melbourne i cinquè ahir, amb una cursa a l'atac a còpia de cremar cobertes supertoves noves. El francès va tenir a ratlla Verstappen, amb el Toro Rosso supervivent (Sainz va plegar de resultes d'una topada amb Pérez). I el debutant Stoffel Vandoorne es va endur el puntet del desè lloc. Tal vegada el belga no sap que l'últim pilot que havia puntuat a Bahrain el dia del seu primer gran premi havia estat Nico Rosberg, setè fa deu anys. No és un mal senyal.

Quan m'he posat segon, Nico [Rosberg] ja m'avantatjava tota la recta i no hi havia gaire res més que pogués fer
Kimi Räikkönen
ferrari
La sortida ha estat la clau. He tingut una arrencada fantàstica i a partir de llavors només he mirat de controlar el ritme
Nico Rosberg
mercedes
No l'he vist venir [a Bottas], però almenys no he quedat entregirat i he pogut continuar endavant
Lewis Hamilton
mercedes

PROTAGONISTES

Això és el somni americà! Hi ha moltes coses que podem fer millor, però això ens dóna molta confiança
Romain Grosjean
haas-ferrari
M'ho he pres com una oportunitat; n'he tret tot el suc, no he fet errades i he demostrat el que sóc capaç de fer
Stoffel Vandoorne
mclaren-honda
No mirava d'avançar-lo [a Hamilton]. He frenat tard per defensar-me dels cotxes que tenia al darrere
Valtteri Bottas
williams-mercedes
He plegat per no castigar el motor inútilment. No estic content perquè era un dia per sumar molts punts
Carlos Sainz
toro rosso-ferrari
He mirat d'aprofitar el caos del primer revolt i he fet malbé l'aleró. Però he sumat uns punts ben bons
Daniel Ricciardo
red bull-tag heuer

Han entrat en un atzucac i no en saben sortir

El nou sistema de qualificació per eliminació no convenç ningú –no genera prou acció a la pista i tampoc sacseja la graella com es pretenia–, però la FIA (Jean Todt) i la FOM (Bernie Ecclestone) no es volen limitar a tornar al sistema vigent fins l'any passat, per bé que aquesta era la solució proposada pels caps d'equip per sortir de l'atzucac. Ahir, tots plegats –i també Pirelli– es van reunir durant una hora i mitja per mirar de redreçar la situació, però l'única cosa que van acordar va ser tornar-se a reunir dijous vinent per avaluar una nova proposta de la FIA i poder-la implementar abans de la tercera competició del curs, a la Xina, a mitjan abril. Christian Horner, de Red Bull, va avançar que la proposta consistiria a mantenir el format de Q1, Q2 i Q3, però establint les respectives classificacions amb la suma de dues voltes cronometrades per cada pilot, en comptes d'una. Si la proposta no obtingués prou quòrum, s'hauria de mantenir el sistema actual.

Per emmarcar

Vandoorne va aterrar a Bahrain divendres al matí per rellevar Alonso i se'n
va anar amb un puntet al sarró en el seu debut. En tornarem a sentir parlar.

Per oblidar

Kimi va fer palesa la competitivitat del Ferrari, però la fiabilitat és el taló d'Aquil·les del cotxe. Vettel
ni tan sols va poder sortir
per una avaria.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)