Barça

Icona a disposició del món

Barça. La idea de cedir el ‘cognom’ del Camp Nou per generar ingressos en la lluita contra la Covid-19 va sorgir del vicepresident primer, Jordi Cardoner, mentre passava la malaltia a casa

La Covid-19 està provocant un terrabastall sanitari, econòmic i social arreu del món. Una pandèmia que ha arrasat vides humanes, il·lusions i projectes vitals, i ni els grans experts no es veuen capaços de saber quan hi podran posar fi fins que no arribi la tan desitjada vacuna. Però per a això encara falta més temps. I també diners per poder finançar tots els estudis que s’estan fent en múltiples llocs i països. Qualsevol ajuda és poca en aquests moments.

El FC Barcelona va decidir que hi volia aportar el seu gra de sorra, més enllà de les més de trenta iniciatives que ja ha endegat per lluitar contra el coronavirus, com ara l’amistós a Igualada, portar mascaretes gràcies als patrocinadors de la Xina o els diferents actes que es fan des de l’Agrupació de Jugadors o el món de les penyes. Dimarts el club va anunciar que la junta directiva havia aprovat la cessió a la Fundació Barça dels drets de denominació comercial del Camp Nou corresponents a la temporada 2020/21 per aconseguir ingressos per invertir en projectes d’investigació i altres iniciatives destinades a lluitar contra els efectes de la Covid-19 a Catalunya i arreu del món. La idea va sorgir del vicepresident primer, Jordi Cardoner, a qui li ha tocat patir la malaltia. Tancat a casa durant tres setmanes i enmig de la febrada, se li va ocórrer que podrien posar a disposició del món patrocinar el cognom d’una de les icones de l’esport mundial, el Camp Nou.

Un actiu que no estava explotat i que està vinculat a la remodelació de l’Espai Barça, però com que no hi havia una gestió avançada en aquest assumpte estava completament lliure. Cardoner va trucar a Josep Maria Bartomeu i al president li va semblar una idea magnífica i van començar a donar-li forma en petit comitè. Es va decidir que la millor manera de fer-ho era cedir els drets a la fundació, la part del club encarregada de la vessant solidària. Aquest pas té un petit requeriment jurídic però no ha de passar per l’assemblea, així que es podia començar a treballar immediatament. Es va decidir crear un comitè de seguiment i explicar exactament quina és la idea de la iniciativa. És en aquest moment quan es decideix que es crearà un fons, i que una part es dedicarà a un projecte sobre la Covid-19, impulsat pel mateix patrocinador, i la resta es repartirà entre projectes que seran seleccionats per aquest comitè. Es va pensar a incloure epidemiòlegs de prestigi com els doctors Antoni Trilla, Oriol Mitjà i Bonaventura Clotet, però finalment es va desistir d’aquesta idea perquè això no els hauria permès que alguns fons anessin a parar als projectes que algun d’ells ja tenen en funcionament. No podien ser art i part i atorgar-se recursos per als seus propis projectes. Si el patrocinador arriba amb el seu propi projecte també serà estudiat per aquest comitè.

Obert per a tothom

L’àrea comercial s’encarregarà de trobar el patrocinador i, en aquest sentit, no hi ha condicionants previs. Es posa a disposició de tot el món. El cognom del Camp Nou com una plataforma per a qui vulgui posar diners per lluitar contra el coronavirus. Està obert a empreses, fundacions, o també a agrupacions d’empreses. Ara mateix no s’han fixat una quantitat determinada per aconseguir, però tenint en compte que fins ara no tenien res tota quantitat serà benvinguda. Té algunes similituds amb quan es va posar Unicef a la samarreta, una idea magnífica i elogiada, però també diferències perquè en aquest cas és una emergència traumàtica i es necessiten els recursos immediatament. En l’altre cas, els recursos eren vitals de forma continuada.

Resposta molt positiva

Des del Barça valoren molt positivament la resposta mundial a la seva iniciativa. Qualifiquen l’impacte d’“espectacular” perquè tots els grans mitjans se’n van fer ressò. Des de la televisió de Xangai fins al The Washington Post, el New York Times, la BBC, Sky o Associated Press, per exemple, van entrevistar Cardoner. Consideren que el que ha fet el Barça és una acció molt lloable.

El més important, però, és trobar aquest patrocinador que doti de recursos aquest fons. Encara és molt aviat, però al club ja han notat com alguna gent s’ha apropat per interessar-se pel projecte. Per conèixer el projecte amb detall i per veure com el poden compartir. El clima d’acceptació és absolut. Tot aquest tema, però, s’està portant amb molta discreció. Quan ja hi hagi l’escollit, l’assemblea de compromissaris tindrà l’última paraula per aprovar el possible cognom del Camp Nou. Però tenint en compte la causa que és, al Barça estan molt tranquils perquè saben que no tindran problemes, coneixent el caràcter de la seva massa social.

PATROCINADOR

Està obert a empreses, agrupacions d’empreses i fundacions

SATISFACCIÓ

Al Barça valoren positivament la resposta del món a la iniciativa i la gent ja s’hi interessa
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)